Inschrijfprocedure

  1. U meldt zich voor 24 juli aan bij het Zorgkantoor met het Aanvraagformulier inkoop Wlz 2025.
    U stuurt het ingevulde aanmeldformulier naar contractadministratiewlz@zilverenkruis.nl. Aanmelden kan nu al en loopt tot en met 24 juli. 
  2. Uiterlijk 28 juni krijgt u per mail de inloggegevens.
    U krijgt een aparte mail met een link naar de vragenlijst in het Zorginkoopportaal voor de inschrijving. 
  3. Vanaf 1 juli opent de inschrijving via het VECOZO Zorginkoopportaal.
    De inschrijving bestaat uit de vragenlijst Wlz 2024. Bij sommige vragen moet u bewijsstukken uploaden. In ons inkoopbeleid1 vindt u een overzicht van de documenten die nodig zijn. We adviseren u om voor de inschrijving te kijken welke documenten u nodig heeft. 
  4. De inschrijving stopt op 31 juli om 17:00 uur. 
    Vanaf 1 augustus beoordelen wij de ontvangen inschrijvingen. De voorlopige uitkomst delen wij uiterlijk 2 september per brief. 

Na 31 juli is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Het eerst volgende moment is dan weer onze tussentijdse inschrijving, dat begin volgend jaar plaatsvindt. Heeft u vragen over de inschrijvingsprocedure? Deze kunt u uitsluitend per mail (contractadministratiewlz@zilverenkruis.nl) stellen. 

Inkoopbeleid V&V: hoofdstuk 8 en GZ en GGZ: hoofdstuk 7

Tussentijds inschrijven

Zorgaanbieders die verwachten pas in de loop van 2025 te starten, wijzen we uitdrukkelijk op de mogelijkheid om tussentijds te contracteren. Een zorgaanbieder kan slechts 1 keer tussentijds inschrijven tot uiterlijk 1 maart 2025. De voorwaarden voor contracteren en de wijze van beoordeling zijn gelijk aan die bij een reguliere inschrijving. Wij verwachten dat zorgaanbieders zich alleen aanmelden voor een tussentijdse overeenkomst, wanneer aannemelijk is dat zij in het betreffende jaar nog zorg gaan leveren.