Zilveren Kruis introduceert tubes zonnebrandcrème op het terras!

11-06-2024

In Nederland is het een bekend fenomeen: als de zon gaat schijnen lopen terrassen vol. Maar minder bekend is dat 28% van de zonverbrandingen in de tuin of op het terras gebeurt. ‘Dát willen we veranderen,’ aldus Jan-Willem Evers, commercieel directeur Zilveren Kruis.

‘En daarom introduceren we deze zomer samen met Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zonnebrandcrème op het terras. Want 1 op de 5 mensen krijgt huidkanker terwijl je dit in 95% van de gevallen kunt voorkomen door je onder andere goed in te smeren. ‘Ik ben blij dat we met steeds meer partners optrekken om het bewustzijn daarvan te vergroten. Vanaf dit jaar ook met KHN, die bij haar leden (horecaondernemers) het belang van insmeren op het terras onder de aandacht brengt.’

Brancheorganisatie KHN helpt mee huidkanker te voorkomen

‘We willen natuurlijk dat onze gasten verantwoord kunnen genieten van terrasbezoek. Daarom omarmen we het initiatief van Zilveren Kruis en Tenue Soleil ®, waarbij gasten op het terras zich kunnen beschermen tegen de schadelijke gevolgen van de zon,’ aldus KHN-voorzitter Marijke Vuik. ‘Zo maken we het eenvoudiger om je tegen de zon te beschermen en hopen we dat goed insmeren, naast een hapje en een drankje, de nieuwe standaard op het terras wordt.’

Veilig genieten in de zon