Bezwaar maken
Check of deze gegevens in uw bezwaar staan
- Datum van het bezwaarschrift
- Uw naam, adres en woonplaats
- Met welke beslissing u het niet eens bent
- Waarom u het niet eens bent met de beslissing
- Uw handtekening
- Een kopie van de beslissing waarmee u het niet eens bent
Laat u zich door iemand anders vertegenwoordigen?
Zorg dan voor een machtiging. U regelt dan toestemming voor iemand anders om namens u met ons contact op te nemen.
Naar het machtigingsformulier voor bezwaarprocedure (invulbare pdf)
Bezwaar over het Zorgkantoor indienen
Bent u het niet eens met een beslissing van het Zorgkantoor? Dan kunt u bezwaar maken.
Uitprinten en opsturen kan ook:
Zilveren Kruis Zorgkantoor
Team Klachten en Bezwaren
Postbus 353
8000 AJ ZWOLLE
Wat kunt u van ons verwachten?
- Wij sturen u een ontvangstbevestiging na ontvangst van uw bezwaar.
- Wij bellen u of uw gemachtigde om het bezwaar met u te bespreken.
- U kunt gebruik maken van het recht te worden gehoord, dat heet een hoorzitting.
- U krijgt binnen 6 weken schriftelijk een beslissing op uw bezwaar. Soms is het nodig om de beslissing uit te stellen. Wij mogen de beslissing maximaal 6 weken uitstellen.
Bent u het niet eens met de beslissing?
Reageren wij niet op tijd op uw bezwaar?
U kunt het Zorgkantoor in gebreke stellen als wij niet binnen 12 weken op uw bezwaar reageren. Dat staat in de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen. In gebreke stellen betekent dat u ons een laatste kans geeft om een beslissing te nemen. Wij hebben vanaf dat moment 2 weken de tijd om een beslissing te nemen. Doen wij dat niet? Dan moeten wij u per dag een dwangsom betalen totdat de beslissing is genomen. Dat staat in de Algemene wet bestuursrecht.
Een ingebrekestelling kunt u alleen schriftelijk indienen. Stuur uw ingebrekestelling op naar:
Zilveren Kruis Zorgkantoor
Afdeling Kwaliteit Wlz
Postbus 353
8000 AJ ZWOLLE