![](http://zilverenkruis.imgix.net/zorgkantoor/-/media/zorgkantoorzilverenkruis/images/klanten/pgb/experience-header-1186050907.jpg?rev=8CADD4B0736640ABA6F6276778B49342&auto=format%2Ccompress&fit=crop&la=nl-NL&h=480&w=1440&hash=E4FFF9FF7C43531D783B064BFA169B04)
Persoonsgebonden budget aanvragen
Heeft u een indicatie voor langdurige zorg van het CIZ ontvangen? En heeft u een voorkeur voor pgb? Wij helpen u graag met uw aanvraag.
Met pgb koopt u zelf zorg in
Dit kan bij een professionele zorgverlener. Maar u mag uw pgb ook gebruiken om iemand uit uw omgeving te betalen. U kiest zelf de zorgverleners en bent verantwoordelijk voor de administratie en betalingen.
Past pgb bij mij?
Het is belangrijk dat u een weloverwogen keuze maakt voor pgb. Om erachter te komen of pgb bij uw situatie past, kunt u checken of pgb bij u past. Zo doet u straks, goed voorbereid, de juiste aanvraag voor langdurige zorg.
Hoe vraag ik een pgb aan?
We leggen u graag in een video uit hoe u een pgb aanvraagt bij Zilveren Kruis Zorgkantoor. Van indicatie voor pgb, tot toekenning van het budget. Liever de stappen nog even doornemen? U kunt deze ook hieronder teruglezen.
Vraag en antwoord
Stuur uw formulieren via het contactformulier of via de post (let op: post heeft een langere verwerkingstijd, ook als de post aangetekend is).
- Heeft u uw stukken via het contactformulier naar ons gestuurd en een ontvangstbevestiging gekregen? Dan hebben wij uw formulier(en) ontvangen.
- Heeft u geen bevestiging ontvangen nadat u het contactformulier naar ons heeft gestuurd? Neem contact met ons op.
- Heeft u uw formulier(en) via de post naar ons gestuurd? U krijgt geen bericht als wij uw stukken hebben ontvangen.
Heeft u een indicatie voor langdurige zorg gekregen van het CIZ met als voorkeur pgb? Wij voeren samen met u een welkomstgesprek waarna wij u de aanvraagformulieren opsturen. Dit doen wij binnen 20 werkdagen na het afgeven van de indicatie. U stuurt ons de aanvraagformulieren op. Na ontvangst van uw aanvraagformulieren nemen wij contact met u op over het bewuste keuze gesprek.
In de brief of mail die u van ons kreeg staat hoe u de afspraak kunt verzetten.