Neem contact op met Zilveren Kruis Zorgkantoor

Het Zilveren Kruis Zorgkantoor helpt u bij het regelen van uw langdurige zorg uit de Wlz. Of het gaat om de eerste aanvraag of een aanpassing van uw bestaande zorg.  Bel ons voor uw vragen over langdurige zorg. Of stuur eenvoudig digitaal uw document aan ons op. 

Bekijk de veelgestelde vragen

Bel ons

038 456 78 88

Persoonlijk contact met een medewerker van Zilveren Kruis Zorgkantoor.

Maandag tot en met vrijdag open van 8.30 tot 17.30 uur.

Document opsturen

Stuur eenvoudig digitaal uw document aan ons op. Bijvoorbeeld uw zorgovereenkomst en zorgbeschrijving.

Naar document opsturen

Heeft u een vraag over de verwerkingstijd van uw zorgovereenkomst?

De verwerkingstijd van uw aanvraag ligt aan uw situatie. Lees hier meer over op de pagina 'Verwerkingstijd zorgovereenkomst en zorgbeschrijving'.

Postadres

Wanneer u een brief of document naar ons toe wilt sturen. De verwerkingstijd is langer dan wanneer u het digitaal verstuurt. Ook wanneer u aangetekende post stuurt. Vergeet de postzegel niet.

Zilveren Kruis Zorgkantoor
Postbus 353
8000 AJ Zwolle
Onze 11 kernregio's zijn: Amsterdam, Apeldoorn-Zutphen, Drenthe, Flevoland, Friesland, Kennemerland, Rotterdam, 't Gooi, Utrecht, Zaanstreek-Waterland en Zwolle.

De zorgregio's van Zilveren Kruis Zorgkantoor

Er zijn in Nederland verschillende zorgkantoren. Wij voeren de Wlz uit voor alle zorgverzekerden die in 1 van onze 11 zorgregio’s wonen, dus ook voor verzekerden van andere zorgverzekeraars. En andere verzekeraars doen dat op hun beurt voor verzekerden van Zilveren Kruis in hún zorgregio’s. Waar u woont, bepaalt welk zorgkantoor de zorg regelt.
Bekijk de zorgkantoorzoeker
Ik heb een brief ontvangen om een pgb-beheerder aan te melden. Welke vertegenwoordiger ben ik?
Er zijn verschillende soorten vertegenwoordigers. Op de pagina De gewaarborgde hulp voor pgb stopt leest u meer over de verschillende vertegenwoordigers. U vindt daar ook een keuzehulp. Wanneer u deze keuzehulp invult, leest u welke wettelijk vertegenwoordiger het formulier moet invullen.
Ik heb een zorgovereenkomst ingediend. Wat is de status van mijn aanvraag?
Nadat wij uw zorgovereenkomst en zorgbeschrijving hebben ontvangen, krijg u een schriftelijk bericht van ons. Op de pagina Verwerkingstijd zorgovereenkomst en zorgbeschrijving leest u hoelang de verwerkingstijd van uw aanvraag is. Wilt u weten wat de status is van uw aanvraag? Dat leest u op de pagina Status aanvraag zorgovereenkomst of zorgbeschrijving.
Kan ik hulp krijgen bij het invullen van mijn zorgovereenkomst in het PGB Portaal?

Op mijnpgb.nl vindt u meer informatie en handige filmpjes die u kunnen helpen met het invullen van uw zorgovereenkomst. In deze filmpjes wordt stap voor stap uitgelegd wat u kunt invullen in de zorgovereenkomst. Komt u er met deze informatie niet uit? Misschien dat iemand uit uw omgeving u kunt helpen.

Heeft u een vraag over een bepaalde vraagstelling? Neem dan contact met ons op. Een medewerker kan u uitleggen wat er precies met de vraag wordt bedoeld. De medewerker mag u, in verband met belangenverstrengeling, niet helpen met het invullen van de zorgovereenkomst. Wij verwachten van de pgb-beheerder dat hij of zij dit zelf kan.

Wat mag ik uit mijn pgb betalen?

U mag verschillende zorgfuncties uit uw pgb betalen. Binnen de Wlz bestaan verschillende zorgfuncties. Wanneer uw zorg onder een van de volgende zorgfuncties valt, mag u deze uit uw pgb betalen:

  • begeleiding groep
  • vervoer van en naar begeleiding groep
  • persoonlijke verzorging
  • verpleging
  • huishoudelijke hulp
  • begeleiding individueel
  • logeeropvang

In de vergoedingenlijst 2024 (pdf) leest u wat u uit uw pgb mag betalen.

Hoe kan ik een pgb aanvragen?
Heeft u al een indicatie bij het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) en u heeft nog geen voorkeur voor een leveringsvorm aangegeven? Dan nemen wij telefonisch contact met u op. U hoeft zelf niks te doen. Wilt u pgb en zorg in natura (ZIN) combineren? Hiervoor gelden een aantal voorwaarden.