Hulp bij problemen in Mijn Zilveren Kruis
Controleer het bestand:
- De rekening is een pdf, jpg of jpeg bestand
- De bestandsnaam is korter dan 50 tekens
- De bestandsnaam bevat 1 puntje (bijv declaratie.jpg)
- De declaratie is kleiner dan 5mb
- De tekst op de declaratie is goed leesbaar
Er is mogelijk een verstoring. Probeer het later nog eens. Lukt het dan nog niet? Neem contact op met de klantenservice.
- Sluit alle tabbladen van je browser.
- Gebruik geen privé- of incognitomodus.
- Wis cookies en je browsergeschiedenis.
Heb je alleen een tandarts- of aanvullende verzekering zonder basisverzekering bij ons? Dan kun je alleen inloggen als wij je BSN registreren. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij regelen dit dan direct voor je.
Log je wel in met je eigen DigiD? Dit check je zo: log in op DigiD.nl/inloggen en controleer je BSN.
Gebruikt u iOS 12.5.5 of iOS 12.5.6?
Die versies ondersteunen wij niet. U kunt geen gebruik maken van Mijn Zilveren Kruis. Update uw besturingssysteem naar minimaal iOS 13. Dan kunt u gebruikmaken van Mijn Zilveren Kruis.
Gebruikt u als browser Safari 12.1.2?
Die versie ondersteunen wij niet. U kunt geen gebruikmaken van Mijn Zilveren Kruis. Update uw browser.
Er is op dit moment een storing. Probeer het later nog eens.
Zie je de storingspagina voor langere tijd? Sluit dan alle vensters van je internetbrowser en verwijder je browsergeschiedenis en cookies.
Cookies verwijderen op iOS In Safari (iPad en iPhone)
Ga naar Instellingen > Safari > scroll naar beneden en kies voor 'Wis geschiedenis en websitedata' > 'Wis geschiedenis en data'. Je bent nog niet klaar, er wordt nog meer data bewaard. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari' > 'Geavanceerd' > 'Websitedata' en druk op 'Verwijder alle websitedata'.
Cookies verwijderen op Android In Google Chrome
Open de browser en klik op de 3 puntjes, rechtsbovenin > kies 'Instellingen'.
Klik op 'Privacy en beveiliging' > 'Browsegegevens wissen' en vink in ieder geval aan: 'Cookies en sitegegevens'.
Klik op 'Gegevens wissen'.
Cookies verwijderen in Firefox
Klik op de 3 streepjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy & Beveiliging'
Klik bij 'Cookies en websitegegevens' op 'Gegevens wissen'
Klik op 'Wissen'.
Cookies verwijderen in Edge
Klik op de 3 puntjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy, zoeken en services'.
Klik onder 'Browsegegevens wissen' op de optie 'Kies wat u wilt wissen'.
Selecteer de cookies (voorgeselecteerd).
Druk op de 'Nu wissen'-knop.
Het komt voor dat nieuwe documenten niet direct zichtbaar zijn in Mijn Zilveren Kruis. Probeer het een dag later opnieuw. Ziet u het document na 2 dagen nog steeds niet? Meld dan het probleem bij ons.
Alleen de verzekeringnemer kan zorgkosten van medeverzekerden bekijken. De medeverzekerde moet hier wel toestemming voor geven. De toestemming kan alleen aan de verzekeringnemer worden gegeven.
Een medeverzekerde kan niet de zorgkosten van een verzekeringsnemer bekijken. Ook is het onmogelijk voor medeverzekerden om onderling toestemming te geven om zorgkosten te bekijken.
Zo geeft een medeverzekerde toestemming- Log in op Mijn Zilveren Kruis met DigiD en sms-controle
- Ga naar ‘Zorgkosten bekijken’
- In dit overzicht kunt u ‘Toestemming geven’. Hier kunt u ook ‘Toestemming intrekken’
Heeft u uw browser zo ingesteld dat deze helemaal geen cookies accepteert, dan kunt u geen gebruik maken van de Mijn Zilveren Kruis omgeving. Pas de instellingen van uw browser aan zodat deze cookies accepteert.
Heeft u een vraag over één van onderstaande onderwerpen:
- Activeren DigiD app
- DigiD app
- Sms-controle
- ID-check
- Gebruikersnaam en wachtwoord
- DigiD in het buitenland
Wij hebben hier geen invloed op, dit ligt bij DigiD. Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.
Foutmelding 302 wordt vaak veroorzaakt door het gebruik van virusscanners zoals Bitdefender, Avast, Superfish en Kaspersky.
Pas de instelling van uw virusscanner aanIn de instelling van uw virusscanner staat de optie ‘SSL’. Zet deze optie op uitgeschakeld.
U heeft de Mijn Zilveren Kruis omgeving in de incognito modus van de Chrome browser geopend en probeert in te loggen via de DigiD app. Verwijder de incognito modus van de Chrome browser en log vervolgens opnieuw in via de DigiD app.
U bent ingelogd in Mijn Zilveren Kruis als iemand anders.
Dit wordt veroorzaakt door opgeslagen inloggegevensEén van de gezinsleden heeft bij een eerdere inlog aangegeven dat voor de website de DigiD-gebruikersnaam en het wachtwoord bewaard mochten worden.
Deze gegevens zijn nu opgeslagen door de browser en worden elke keer dat de DigiD-inlogpagina wordt geopend automatisch ingevuld. Als u deze niet wijzigt, dan wordt ingelogd met de opgeslagen gebruikersnaam en wachtwoord.
Selecteer uw browser om te zien hoe u de opgeslagen inloggegevens definitief uit uw browser kunt verwijderen.
De melding die u ziet:
"Fout Er is een onverwachte fout opgetreden."
"Problemen met Microsoft SharePoint Foundation oplossen."
"Correlatie-id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx"
"Datum en tijd: dd-mm-jjjj uu:mm:ss"
Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website op bijvoorbeeld uw computer, tablet of smartphone wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.
Selecteer uw browser om te zien hoe u cookies kunt verwijderen.
Wanneer u gaat inloggen in Mijn Zilveren Kruis, wordt er een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen DigiD en uw computer. Alle gegevens tussen uw computer en DigiD worden hierdoor versleuteld.
U herkent de beveiligde verbinding aan het hangslotje in de adresbalk of rechtsonder in uw browser. U kunt controleren of u op de DigiD website bent.
- Dubbelklik op het hangslotje
- Controleer of het certificaat is uitgegeven aan digid.nl
- Controleer of het certificaat is uitgegeven door 'KPN'
- Controleer dat het certificaat in de hiërarchie is te herleiden tot 'Staat der Nederlanden Root CA - G2'
In uitzonderlijke gevallen geven sommige internet browsers aan dat de DigiD website een verouderde beveiliging gebruikt. U ziet dan een kruisje door het slotje en een streep door 'https' in de adresbalk. Dit komt door de combinatie van browser en virusscanner die u gebruikt. Een virusscanner kan namelijk een eigen veiligheidscertificaat tussen DigiD.nl en de browser plaatsen. Hierdoor kan de browser het certificaat van DigiD niet verifiëren en de verbinding als onveilig beschouwen. De verbinding is echter nog steeds beveiligd. Dit kunt u zelf controleren door via een andere browser in te loggen.
Op dinsdag 11 juni 2019 heeft DigiD een wijziging doorgevoerd. Door deze wijziging worden verouderde besturingssystemen en internetbrowsers niet langer ondersteund. Hierdoor kunt u met deze verouderde software niet meer inloggen. Het is verstandig om uw software te updaten.
Hieronder vindt u de nieuwe eisen van DigiD.
De computer moet minimaal voorzien zijn van:
- Windows 7 of 8.1
- Windows 10
- OSX 10.9.4 of hoger
Het mobiele apparaat:
- iOS 7 of hoger
- Android 6 of hoger
Daarnaast moet de internetbrowser de meest recente update hebben.
Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.
Controleer of u niet per ongeluk 2 nota's met dezelfde bestandsnaam probeert te verzenden.
Meer wegwijs worden in de digitale wereld?
Bij de DigiHulplijn helpen ervaren vrijwilligers jou met al je digi-vragen. En alle vragen zijn welkom. Bellen kost je niets. Je mag zo vaak bellen als nodig is.
Heb je vragen of problemen met DigiD?
Op de website van DigiD lees je wat je kunt doen.
Wil je iets anders weten of doorgeven?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder. Heb je problemen met de Zilveren Kruis-app? Kijk dan op Hulp bij problemen Zilveren Kruis-app.