Betalingsregeling voor je premie

Kun je een keer je premie niet betalen? Dat kan wel eens gebeuren. Daar hebben we een oplossing voor. Je kunt heel makkelijk online een betalingsregeling met ons afsluiten. Dan betaal je iedere maand een deel van de premie die je niet betaalde af.

Zo werkt het

  • Je betaalt automatisch.
  • Je betaalt 2 bedragen per maand. Het bedrag van de betalingsregeling én de maandelijkse premie.
  • Je betaalt minimaal € 25 per maand.
  • Je betaalt geen extra kosten.

Je aanvraag lukt als:

  • Je betaalt per automatische afschrijving.
  • Het bedrag hoger is dan € 25.
  • Je de afgelopen 12 maanden geen 2 door ons gestopte betalingsregelingen hebt gehad.

Lukt het niet om online een betalingsregeling aan te vragen? Neem contact met ons op. We helpen je graag verder.

Betalingsregeling wijzigen of aflossen

Misschien wil je extra aflossen. Of wil je je termijnbedrag verlagen (het minimum is € 25). Of een bedrag aan de bestaande betalingsregeling toevoegen. Neem contact met ons op. Dan regelen we het samen.

Als de betaling even een probleem is, dan is er altijd een oplossing. Dat is fijn.

Suze (26)

Heb je vaker moeite met betalen?
Soms stapelen rekeningen zich op en ben je het overzicht kwijt. Dat is vervelend en zorgt misschien voor stress. Het is belangrijk om zo vroeg mogelijk hulp te zoeken. Onze medewerkers nemen graag de tijd om samen jouw persoonlijke situatie door te spreken. Ze helpen je met het kiezen van een oplossing. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Of kijk eens bij Geldfit.nl voor een onafhankelijk advies. Je staat niet alleen!
Ik wil mijn verzekering opzeggen, maar ik heb nog een lopende betalingsregeling. Wat nu?
Heb je achterstand met het betalen van jouw premie? Dan kun je je verzekering niet opzeggen. Overstappen naar een andere verzekeraar is dan niet toegestaan. Dit is wettelijk geregeld. Verzekeraars wisselen gegevens met elkaar uit over betalingsachterstand. Zo kunnen ze de wettelijke regeling uitvoeren. Ben je voor 1 januari bij met betalen? Dan kun je wel opzeggen.
Mijn betalingsregeling is gestopt. Wat nu?
Vervelend dat wij jouw betalingsregeling moesten stoppen. Kreeg je een 1e, 2e of 3e herinnering voor het bedrag waar u de regeling voor afsloot? Kijk welke gevolgen dit voor je heeft. Vanaf het moment dat je hierover bericht van ons kreeg, heb je 2 weken de tijd om te betalen. Daarmee voorkom je dat de gevolgen van jouw betaalachterstand ernstiger worden.

Heb je vragen?

Bel ons gerust. Wij helpen je graag.

Informatie voor bewindvoerders, curators of budgetbeheerders

Ben je bewindvoerder, curator of budgetbeheerder? Bekijk al de informatie op deze pagina.