Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden
Vergoeding 2025

Software telecommunicatie voor doven en slechthorende om te kunnen bellen. Via de computer of telefoon is het mogelijk te bellen met tekst-, spraak- en beeld ondersteuning. Bij Gemeente Amsterdam krijgt u een vergoeding voor software telecommunicatie voor doven en slechthorenden.

Bekijk de vergoedingen van 2024
Log in met DigiD
Log in en bekijk welke vergoeding en voorwaarden voor u gelden.

Vergoeding en voorwaarden

Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof of slechthorend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een abonnement voor telecommunicatie software.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • de telefoon
  • tablet of computer

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een zorgverlener waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. . Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

AV Amsterdam 1geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof of slechthorend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een abonnement voor telecommunicatie software.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • de telefoon
  • tablet of computer

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een zorgverlener waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. . Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

AV Amsterdam 2geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof of slechthorend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een abonnement voor telecommunicatie software.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • de telefoon
  • tablet of computer

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een zorgverlener waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. . Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

AV Amsterdam 3geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof of slechthorend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een abonnement voor telecommunicatie software.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • de telefoon
  • tablet of computer

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een zorgverlener waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. . Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Waar kunnen wij u mee helpen?

Komt u er zelf niet uit?

Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord op uw vergoedingsvragen in de Zilveren Kruis-app.