Criminelen versturen namens Zilveren Kruis nepberichten via e-mail

Zij proberen achter je gegevens te komen, vaak met als doel geld van je te krijgen. Zo krijgen sommige klanten bijvoorbeeld een mail met daarin de boodschap dat ze een gratis medische kit met EHBO-benodigdheden (medicare) van ons krijgen. Of een mail waarin staat dat klanten recht hebben op teruggave van te veel betaalde premie. Wij vragen nooit om via e-mail persoonlijke of financiële gegevens door te geven. Controleer altijd de afzender en het rekeningnummer. Betaal ons alleen op NL 58 INGB 0000 0030 50.

Lees meer over phishing

Veelgestelde vragen

Heeft mijn zorgverlener een contract met Zilveren Kruis?
In de Zorgzoeker vind je met welke zorgverleners wij een contract hebben afgesloten.
Waar vind ik mijn polisblad?

Je kunt je polisblad downloaden in Mijn Zilveren Kruis. Of bekijk 'm in de Zilveren Kruis-app.

Hoe vraag ik gespreid betalen eigen risico aan?

Dat is simpel. Aanvragen is zo gedaan in Mijn Zilveren Kruis! Vraag je het aan vóór 1 februari? Dan betaal je dit jaar je eigen risico gespreid. Vraag je het aan op of na 1 februari? Dan start de regeling vanaf 1 januari volgend jaar.

Meer over gespreid betalen eigen risico

Nog vragen? Wij helpen je graag verder

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in onze app of in Mijn Zilveren Kruis.

WhatsApp

06 22 89 31 81

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: donderdag 30 januari tussen 08.00 en 20.00. WhatsApp is niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Bel ons

071 751 00 51

We zijn gesloten. Je kunt ons weer bellen op: donderdag 30 januari tussen 08.00 en 20.00.

 

Sociale media

Stel je vraag op Facebook of Twitter. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: donderdag 30 januari tussen 08.00 en 20.00.

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK Leiden

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in de Zilveren Kruis-app of in Mijn Zilveren Kruis.

WhatsApp met ZieZo

06 20 09 67 97

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: donderdag 30 januari tussen 08.00 en 20.00. WhatsApp is niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Chat met ZieZo

We zijn gesloten. Op donderdag 30 januari tussen 08.00 en 20.00 kun je ons weer een chatbericht sturen.

 

Sociale media

Stel je vraag op Facebook of X. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: donderdag 30 januari tussen 08.00 en 20.00.

Bel met ZieZo

0900 040 03 09

We zijn gesloten. Je kunt ons weer bellen op: donderdag 30 januari tussen 08.00 en 17.00.

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice ZieZo 
Postbus 444
2300 AK Leiden

Ontdek de Zilveren Kruis-app

Met de Zilveren Kruis-app kun je niet alleen snel en veilig je rekeningen declareren via je smartphone of tablet. Je ziet ook hoe je verzekerd bent. En wie er met je is meeverzekerd.

  • Betaal openstaande rekeningen via iDEAL
  • Overzicht van je zorgkosten
  • 24/7 antwoord op vergoedingsvragen
  • Een digitale zorgpas
  • Toestemming ziekenvervoer gelijk regelen
  • Ook in het Engels

Download in de App StoreOntdek het op Google Play

Meer over de Zilveren Kruis-app