Criminelen versturen namens Zilveren Kruis nepberichten via e-mail

Zij proberen achter je gegevens te komen, vaak met als doel geld van je te krijgen. Zo krijgen sommige klanten bijvoorbeeld een mail met daarin de boodschap dat ze een gratis medische kit met EHBO-benodigdheden (medicare) van ons krijgen. Of een mail waarin staat dat klanten recht hebben op teruggave van te veel betaalde premie. Wij vragen nooit om via e-mail persoonlijke of financiële gegevens door te geven. Controleer altijd de afzender en het rekeningnummer. Betaal ons alleen op NL 58 INGB 0000 0030 50.

Lees meer over phishing

Veelgestelde vragen

Waar vind ik mijn polisblad?

Je kunt je polisblad downloaden in Mijn Zilveren Kruis. Of bekijk 'm in de Zilveren Kruis-app.

Waar vind ik een jaaroverzicht van mijn zorgkosten?

Ben je op zoek naar je jaaroverzicht? Bijvoorbeeld omdat je deze nodig hebt om zorgkosten af te trekken van de belasting? Download 'm makkelijk in Mijn Zilveren Kruis.

Wanneer krijg ik mijn niet opgemaakte eigen risico terug?
Als je vorig jaar koos voor gespreid betalen eigen risico, betaalde je het verplichte eigen risico (€ 385) in 10 delen. Maakte je minder zorgkosten? Dan krijg je het bedrag dat je teveel betaalde, van ons terug. Je krijgt dat eind april, omdat de meeste zorgverleners hun rekeningen dan naar ons hebben opgestuurd. Als je nog andere bedragen bij ons hebt openstaan, halen we deze er eerst van af. In Mijn Zilveren Kruis zie je een overzicht van je eigen risico.

Nog vragen? Wij helpen je graag verder

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in onze app of in Mijn Zilveren Kruis.

Chat via de app

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: dinsdag 11 maart tussen 08.30 en 20.00.

Chat via de app

Bel ons

071 751 00 51

We zijn gesloten. Je kunt ons weer bellen op: dinsdag 11 maart tussen 08.30 en 18.00.

 

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK Leiden

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in de Zilveren Kruis-app of in Mijn Zilveren Kruis.

Chat via de app

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: dinsdag 11 maart tussen 08.30 en 20.00.

Chat via de app

Chat met ZieZo

We zijn gesloten. Op dinsdag 11 maart tussen 08.30 en 17.00 kun je ons weer een chatbericht sturen.

 

Bel met ZieZo

0900 040 03 09

We zijn gesloten. Je kunt ons weer bellen op: dinsdag 11 maart tussen 08.30 en 17.00.

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice ZieZo 
Postbus 444
2300 AK Leiden

Ontdek de Zilveren Kruis-app

Met de Zilveren Kruis-app kun je niet alleen snel en veilig je rekeningen declareren via je smartphone of tablet. Je ziet ook hoe je verzekerd bent. En wie er met je is meeverzekerd.

  • Betaal openstaande rekeningen via iDEAL
  • Overzicht van je zorgkosten
  • 24/7 antwoord op vergoedingsvragen
  • Een digitale zorgpas
  • Toestemming ziekenvervoer gelijk regelen
  • Ook in het Engels

Download in de App StoreOntdek het op Google Play

Meer over de Zilveren Kruis-app