Behandeling van je klacht

Hier lees je meer over wat wij met je klacht doen. Bijvoorbeeld wanneer wij reageren op je klacht en wat je kunt doen als je een klacht hebt over je premieschuld. Of wat je kunt doen als je het niet eens bent met onze reactie.

In het kort

  • We reageren binnen 5 werkdagen op je klacht.
  • Vind je dat wij je klacht niet goed behandeld hebben? Dan kun je een herbeoordeling aanvragen.

Ben je het niet eens met de herbeoordeling? 

  • Dan kun je je klacht melden bij Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekering (SKGZ).
  • Je kunt ook naar de burgerlijke rechter gaan.

Je hoort snel van ons

Wij reageren binnen 5 werkdagen op je klacht. Wanneer dit niet lukt, hoor je dit van ons. 

Als je een klacht hebt over je niet betaalde premie

Heb je een brief gekregen waarin staat dat je de premie al 4 maanden niet betaald hebt? En denk je dat dat niet klopt? Geef dan aan ons door dat je het hier niet mee eens bent. Dit doe je door het online klachtenformulier in te vullen of door ons een brief te sturen. Vergeet niet je betaalbewijzen mee te sturen.

Je kunt een brief sturen naar:

Klantsignaalmanagement
Antwoordnummer 2241
8000 VB ZWOLLE

Let op: Zet in de brief je persoonlijke gegevens en telefoonnummer. Je hoeft geen postzegel op de envelop te plakken.

Je moet binnen 4 weken nadat je onze brief hebt gekregen bezwaar maken. Zolang wij niet op je bezwaar hebben gereageerd, melden wij je niet aan bij het CAK (Centraal Administratie Kantoor).

Je kunt een herbeoordeling aanvragen

Denk je dat we de verkeerde beslissing hebben genomen? En wil je dat wij opnieuw naar je klacht kijken? Je kunt dan een herbeoordeling aanvragen. Je kunt een herbeoordeling aanvragen door een brief naar ons te sturen. Of door het klachtenformulier in te vullen. Je kunt ook bellen. Vertel duidelijk waarom je denkt dat we de verkeerde beslissing hebben genomen. Een andere medewerker kijkt naar je klacht. We nemen binnen 5 werkdagen contact met je op. Wij gaan dan met je kijken waarom je niet tevreden bent met onze reactie. En wat we voor je kunnen doen.

Ben je het niet eens met de herbeoordeling?

Of reageren we niet binnen de gestelde termijn? Je kunt je klacht ook melden bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Zij helpen bij het oplossen van problemen tussen verzekerden en hun zorgverzekeraar. Je kunt je klacht melden via de website van de SKGZ. Bellen kan ook via het telefoonnummer 088 900 6900. Maar let op: de SKGZ helpt je niet meer als een rechterlijke organisatie je zaak behandelt of daar al een uitspraak over heeft gedaan. Het ODR-platform helpt ontevreden consumenten. Hier komt geen rechter bij kijken. Kijk op het ODR-platform voor meer informatie hierover.

Je mag altijd naar de burgerlijke rechter stappen

Zelfs nadat SKGZ een geldig advies heeft uitgebracht. In dat geval kijkt de rechter alleen naar het proces van de klacht. Meer informatie vind je op de website van de rechtspraak. Je kunt hier ook opzoeken naar welke rechtbank je kunt gaan.