Verzekering wijzigen

Log via onderstaande links met DigiD in bij Mijn Zilveren Kruis om je verzekering te veranderen.

Bij Mijn Zilveren Kruis log je veilig in met je DigiD en sms-controle of de DigiD app. Wil je zorgzaken regelen voor andere verzekerden op uw polis, bijvoorbeeld je gezinsleden? Dan heb je soms een machtiging nodig.

Wijzig je betaalgegevens makkelijk zelf

Je kunt je betaalgegevens zelf instellen. Bijvoorbeeld hoe je betaalt. Of via welk rekeningnummer we afschrijven.

Welke betaalgegevens kan ik wijzigen?

Wat te doen bij

Verhuizen

Een verhuizing in Nederland hoef je niet aan ons door te geven. We krijgen je nieuwe adres automatisch van de gemeente. In sommige gevallen moet je een adreswijziging wel doorgeven.

Samenwonen of trouwen

Je hoeft niet door te geven dat je gaat samenwonen of trouwen. Wil je je partner bijschrijven op je polis? Geef het aan ons door.

Geboorte

Je zwangerschap hoef je niet aan ons door te geven. Ben je bevallen? Dan moet je je kind binnen 1 maand na de geboorte meeverzekeren.

Overlijden

Je hoeft de zorgverzekering van de overledene niet op te zeggen. Wij krijgen het overlijdensbericht via de Basisregistratie Personen (BRP).

Ik word 18

Vanaf je 18e jaar veranderen er een paar belangrijke zaken als het om zorg gaat. Grote kans dat je hierdoor je verzekering wilt aanpassen. Of een eigen polis wilt. Ontdek welke keuzes je hebt.

Uit elkaar

Als je uit elkaar gaat dan is er vaak een actie van je nodig. Bijvoorbeeld om je polis te splitsen.

Post van ons per e-mail ontvangen?

Stel in Mijn Zilveren Kruis je digitale voorkeuren in. Zo kunnen wij je sneller informeren en sparen we samen het milieu.

Wil je ook berichten ontvangen over zorg, betalen van zorg en gezonder leven? 

Haal meer uit je zorgverzekering met persoonlijke berichten speciaal voor jou.

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn zorgverzekering opzeggen, hoe doe ik dat?

Je kunt je zorgverzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Wil je alleen je aanvullende verzekering stoppen? Dan kunt je je zorgverzekering wijzigen via Mijn Zilveren Kruis. Log in met je DigiD en sms-controle.

Ik wil mijn aanvullende verzekering annuleren, kan dat?

Je vroeg een aanvullende verzekering bij ons aan. En nu kom je er achter dat je deze aanvullende verzekering toch niet wilt. Geen probleem! Tot 14 dagen nadat je het polisblad kreeg maak je de aanvraag ongedaan in Mijn Zilveren Kruis. Betaalde je premie voor de aanvullende verzekering dan krijg je deze terug. Kreeg je al zorgkosten vergoed uit de aanvullende verzekering? Die betaal je aan ons terug.

Ik heb een nieuwe huisarts, tandarts of apotheek. Moet ik dit doorgeven?
  • Het is niet nodig om een verandering van huisarts, tandarts, fysiotherapeut of apotheek aan ons door te geven. Wij krijgen deze informatie van de nieuwe zorgverlener.
  • Neem wel contact op met uw oude huisarts. Je oude huisarts kan u uitschrijven. En stuurt je medisch dossier naar je nieuwe huisarts.
  • Geef je nieuwe apotheek door aan je huisarts.  Zo kan je huisarts de recepten naar de juiste apotheek sturen.
Wie kan ik bijschrijven op mijn polis?

 Je kunt iedereen bijschrijven die in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.

  • Personen uit een EU-land kunnen zich met hun BSN bijschrijven.
  • Personen van buiten de EU moeten een verblijfsdocument hebben dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
Waarom ontvang ik een betalingsherinnering nadat ik mijn betaalwijze heb gewijzigd?

Een wijziging die je net hebt doorgegeven, staat nog niet op de herinnering. Wij adviseren je de betalingsherinnering te betalen. Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, krijg je een nieuw premie-overzicht. Eventueel te veel betaalde premie krijg je terug.