Wijzigen
Een gezinslid toevoegen, van collectiviteit veranderen of je rekeningnummer wijzigen? Dat geef je makkelijk door via Mijn Zilveren Kruis.
Verzekering wijzigen
Log via onderstaande links met DigiD in bij Mijn Zilveren Kruis om je verzekering te veranderen.
- Zorgverzekering wijzigen
- Collectiviteit wijzigen (niet voor ZieZo-klanten)
- Eigen risico wijzigen
- Gezinslid toevoegen
- Verzekeringnemer machtigen
Gegevens wijzigen
Log via onderstaande links met DigiD in bij Mijn Zilveren Kruis om je (betaal)gegevens te veranderen.
Bij Mijn Zilveren Kruis log je veilig in met je DigiD en sms-controle of de DigiD app. Wil je zorgzaken regelen voor andere verzekerden op uw polis, bijvoorbeeld je gezinsleden? Dan heb je soms een machtiging nodig.
Wijzig je betaalgegevens makkelijk zelf
Je kunt je betaalgegevens zelf instellen. Bijvoorbeeld hoe je betaalt. Of via welk rekeningnummer we afschrijven.
Wat te doen bij
Post van ons per e-mail ontvangen?
Stel in Mijn Zilveren Kruis je digitale voorkeuren in. Zo kunnen wij je sneller informeren en sparen we samen het milieu.
Wil je ook berichten ontvangen over zorg, betalen van zorg en gezonder leven?
Haal meer uit je zorgverzekering met persoonlijke berichten speciaal voor jou.
Veelgestelde vragen
Ik wil mijn zorgverzekering opzeggen, hoe doe ik dat?
Je kunt je zorgverzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Wil je alleen je aanvullende verzekering stoppen? Dan kunt je je zorgverzekering wijzigen via Mijn Zilveren Kruis. Log in met je DigiD en sms-controle.
Ik wil mijn aanvullende verzekering annuleren, kan dat?
Je vroeg een aanvullende verzekering bij ons aan. En nu kom je er achter dat je deze aanvullende verzekering toch niet wilt. Geen probleem! Tot 14 dagen nadat je het polisblad kreeg maak je de aanvraag ongedaan in Mijn Zilveren Kruis. Betaalde je premie voor de aanvullende verzekering dan krijg je deze terug. Kreeg je al zorgkosten vergoed uit de aanvullende verzekering? Die betaal je aan ons terug.
Ik heb een nieuwe huisarts, tandarts of apotheek. Moet ik dit doorgeven?
- Het is niet nodig om een verandering van huisarts, tandarts, fysiotherapeut of apotheek aan ons door te geven. Wij krijgen deze informatie van de nieuwe zorgverlener.
- Neem wel contact op met uw oude huisarts. Je oude huisarts kan u uitschrijven. En stuurt je medisch dossier naar je nieuwe huisarts.
- Geef je nieuwe apotheek door aan je huisarts. Zo kan je huisarts de recepten naar de juiste apotheek sturen.
Wie kan ik bijschrijven op mijn polis?
Je kunt iedereen bijschrijven die in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
- Personen uit een EU-land kunnen zich met hun BSN bijschrijven.
- Personen van buiten de EU moeten een verblijfsdocument hebben dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
Waarom ontvang ik een betalingsherinnering nadat ik mijn betaalwijze heb gewijzigd?
Een wijziging die je net hebt doorgegeven, staat nog niet op de herinnering. Wij adviseren je de betalingsherinnering te betalen. Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, krijg je een nieuw premie-overzicht. Eventueel te veel betaalde premie krijg je terug.