Wij helpen je graag

Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden? Neem gerust contact met ons op. Wist je dat je ook zelf online veel kunt regelen? Dat scheelt weer tijd!

Criminelen versturen namens Zilveren Kruis nepberichten via e-mail

Zij proberen achter je inloggegevens te komen, vaak met als doel geld van je te krijgen. Zo krijgen sommige klanten bijvoorbeeld een mail met de titel ‘Wij schrijven binnenkort € 275,86 van uw rekening af’. In deze mail staat geen persoonlijke naam en de mail bevat het woord ‘Zorgkostenfactuur’. Er staat ook een link in naar Mijn Zilveren Kruis. Klik niet op deze links. Log altijd in via onze website of de Zilveren Kruis-app.

Lees meer over phishing

Veelgestelde vragen

Heeft mijn zorgverlener een contract met Zilveren Kruis?
In de Zorgzoeker vind je met welke zorgverleners wij een contract hebben afgesloten.
Hoe verander of stop ik mijn collectieve verzekering?

In Mijn Zilveren Kruis. Log veilig in met je DigiD. De ingangsdatum van de verandering is de 1e van de maand vanaf dat je geen recht meer hebt op de collectiviteit. Of eerder als je dat wilt.

Meer over Mijn Zilveren Kruis

Wat heb ik nodig om voor iemand anders contact op te nemen of in te loggen?

Daarvoor heb je een machtiging nodig. Dit heeft te maken met privacy. Ik wil voor iemand anders:

Nog vragen? Wij helpen je graag verder

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in onze app of in Mijn Zilveren Kruis.

WhatsApp

06 22 89 31 81

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: maandag 25 november tussen 08.00 en 20.00. WhatsApp is niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Bel ons

071 751 00 51

We zijn gesloten. Je kunt ons weer bellen op: maandag 25 november tussen 08.00 en 20.00.

 

Sociale media

Stel je vraag op Facebook of Twitter. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: maandag 25 november tussen 08.00 en 20.00.

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK Leiden

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in de Zilveren Kruis-app of in Mijn Zilveren Kruis.

WhatsApp met ZieZo

06 20 09 67 97

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: zaterdag 23 november tussen 09.00 en 13.00. WhatsApp is niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Chat met ZieZo

We zijn gesloten. Op maandag 25 november tussen 08.00 en 20.00 kun je ons weer een chatbericht sturen.

 

Sociale media

Stel je vraag op Facebook of X. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

We zijn gesloten. Je kunt je vraag wel stellen. We beantwoorden deze als we weer open zijn op: maandag 25 november tussen 08.00 en 20.00.

Bel met ZieZo

0900 040 03 09

We zijn gesloten. Je kunt ons weer bellen op: maandag 25 november tussen 08.00 en 17.00.

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice ZieZo 
Postbus 444
2300 AK Leiden

Ontdek de Zilveren Kruis-app

Met de Zilveren Kruis-app kun je niet alleen snel en veilig je rekeningen declareren via je smartphone of tablet. Je ziet ook hoe je verzekerd bent. En wie er met je is meeverzekerd.

  • Betaal openstaande rekeningen via iDEAL
  • Overzicht van je zorgkosten
  • 24/7 antwoord op vergoedingsvragen
  • Een digitale zorgpas
  • Toestemming ziekenvervoer gelijk regelen
  • Ook in het Engels

Download in de App StoreOntdek het op Google Play

Meer over de Zilveren Kruis-app