DigiContact: 24/7 ondersteuning op afstand

Ondersteuning krijgen bij DigiContact is simpel. Met één druk op de knop heeft u contact, via beeldbellen of telefonisch. Voor bijvoorbeeld medische vragen aan de verpleegkundige dienst.

Online ondersteuning altijd en overal beschikbaar

U kunt op elk moment van de dag of nacht (beeld)bellen via de DigiContact App. Voor bijvoorbeeld ruggespraak of u gebruikt DigiContact als klankbord.

Persoonlijke ondersteuning, altijd dichtbij

  • Voor zorgverleners én mantelzorgers in de gehandicaptenzorg, geestelijke gezondheidszorg (ggz) en verpleging, verzorging en thuiszorg (VVT). U kunt bijvoorbeeld (medische) vragen stellen aan de verpleegkundige dienst. Of uw verhaal delen na een incident.
  • DigiContact is er ook voor cliënten die zelfstandig of binnen een zorginstelling wonen (al dan niet met enkele uren begeleiding). De client krijgt ondersteuning op maat. Zoals hulp bij de dagelijkse structuur of hulp bij het begrijpen van brieven. Zo houdt de cliënt zelf de regie.

Dit is de impact van ondersteuning op afstand

""

Voordeel voor de cliënt

Deze kan meteen een vraag stellen en hoeft niet op antwoord te wachten. Dit geeft rust en vertrouwen. De cliënt heeft zelf de regie.

""

Invloed op de wachttijden

Wachttijden nemen af. Want hetzelfde aantal zorgverleners kan voor meer cliënten zorgen.

""

Voordeel voor zorgverleners

Zorgverleners ervaren minder druk. omdat op de achtergrond begeleiders beschikbaar zijn voor directe zorgvragen van cliënten.

""

Invloed op de zorgkosten

De zorgkosten gaan omlaag. Want de begeleiding is nu digitaal en dat is goedkoper dan fysieke begeleiding.

Dit kan DigiContact als zorginnovatie bereiken

DigiContact vangt 50-70% van de ondersteuning binnen VG3/VG4/VG op door de digitale ondersteuning die zij beiden. Daarnaast kan DigiContact zo’n 90 % van de zorgvragen afvangen, die anders bij de huisarts, huisartsenpost, gedragsdeskundige of zorgmanager terecht komen.

De betaling van DigiContact

Vanuit het zorgkantoor ontvangt u een integraal tarief, waarmee u het abonnement bij DigiContact kunt betalen.

Nieuwsgierig wat DigiContact voor u kan betekenen?

Bekijk de website van DigiContact voor meer informatie.

Digicontact | 24/7 professionele begeleiding via beeldbellen

Andere goede voorbeelden van zorginnovaties

Begrijpelijke patiëntinformatie in animatievideo’s

Goede zorg begint bij het begrijpelijk informeren van patiënten. Dat kan met animatievideo’s in plaats van informatiefolders.

Netwerkcommunicatie via cBoards

cBoards is een online platform waar verschillende zorgverleners op multidisciplinaire wijze en rond specifieke thema's samenwerken aan de zorg voor een patiënt.

Keuzehulpen direct in EPD

Keuzehulpen ondersteunen patiënten bij het maken van een afgewogen behandelkeuze over hun diagnose.