Declareren
Informatie
Direct zelf regelen
Dit zijn de meest gestelde vragen
Hoe declareer ik meerdere direct patiëntgebonden contacten op 1 dag?
Zet 2 aparte regels op 1 rekening. Bij elke regel zet u dan als aantal 1.
Kan ik zonder overeenkomst direct bij jullie declareren?
Ja. Deze declaraties verwerken we volgens onze algemene leveringsvoorwaarden. Let op! Wanneer er een contractvereiste geldt, kunt u niet rechtstreeks declareren.
Bekijk de 'Algemene Leveringsvoorwaarden' voor meer informatie (pdf)
Mag ik een MI verrichting en consult voor een patiënt op een dag declareren?
Het tarief voor de M&I-verrichting omvat ook de vergoeding voor de tijd u besteedt aan het uitvoeren hiervan. Activiteiten die voorafgaan aan deze uitvoering, zoals het uitvragen van klachten en hulpvraag, lichamelijk onderzoek, diagnose stellen en advies geven, maken geen deel uit van dit tarief. Deze activiteiten mag u apart declareren als regulier consult (of een variant hiervan) op basis van de bestede tijd. Als u los van de M&I-verrichting vragen beantwoordt, mag u deze ook als een consult naast de M&I-verrichting declareren.
Mijn declaratie van een schouwing is afgewezen. Wat nu?
Vult u alstublieft het online formulier ‘Nabetaling afgewezen declaratie schouwing' in.
Waarom is mijn nota afgewezen?
Bekijk de pagina ‘Is uw nota afgewezen in VECOZO’ voor uitleg.
Welke verrichtingen en/of verbruiksmaterialen mag ik declareren?
Welke prestatiecode mag ik declareren wanneer ik een AF diagnostiek gebruik?
Hier is geen prestatiecode voor.
Waar vind ik de prestatiecodes en tarieven die ik mag declareren?
In de contracteermodule van VECOZO op uw overeenkomst/samenvatting.