Beleid en contract
Direct zelf regelen
Downloads
Beleid
- Inkoopbeleid huisartsenzorg 2024-2025 - versie 1.2 (pdf, 751,3KB)
- Bijlage inkoopbeleid huisartsenzorg 2024-2025 - versie 1.2 (pdf, 402KB)
Aanvullingen
- Tarieven huisartsenzorg 2024 - versie 1.2 (pdf, 290,7KB)
- Tarieven huisartsenzorg 2025 (pdf, 282,8KB)
- Verrichtingen en verbruiksmaterialen 2024-2025 (pdf, 353,2KB)
- Zilveren Kruis Toekomstvisie Huisartsenzorg (pdf, 330,6KB)
Overeenkomst
Algemene Leveringsvoorwaarden
-
1 april 2023
Publicatie inkoopbeleid Huisartsenzorg 2024-2025
-
Uiterlijk 31 augustus 2023
Publicatie tarieven en rekentools
-
Uiterlijk 30 september 2023
Zorginkoopportaal open
-
12 november 2023
Communicatie met verzekerden over gecontracteerde zorg
Dit zijn de meest gestelde vragen
Waarom missen de maatwerkafspraken in mijn nieuwe contractvoorstel?
Dan zijn deze nog niet bekend voor uw praktijk voor het nieuwe contractjaar. Zodra ze wel bekend zijn, voegen we ze toe aan uw contractvoorstel. Natuurlijk krijgt u hierover een bericht van ons.
Hoe maak ik afspraken over mijn bijzondere prestatie?
Deel uw idee voor de prestatie met uw regio-organisatie. Onze regio-inkoper bepaalt samen met hen of het een meerwaarde heeft voor de huisartsenzorg in de wijk en/of regio. We maken maatwerkafspraken via de regio-organisatie.
Kan ik mijn contract aanpassen?
Ja. Sommige afspraken kunt u tussentijds aanpassen.
Deze afspraken kunt u per kwartaal aanpassen
- Taakdelegatie
- Praktijkmanagement
- POH-GGZ
De startdata zijn dan 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober
En deze afspraken kunt u per 1 januari of per 1 juli aanpassen
- Samenwerking rondom kwetsbare ouderen
- Behandelwensgesprekken
- FTO 2
- Service en Bereikbaarheid
- Kwaliteit
- SMR
Lees meer over deze afspraken in de bijlage-inkoopbeleid-huisartsenzorg-2024-2025
Zo vraagt u een aanpassing aan
Via het formulier onderaan deze pagina in. U kiest bij 'Ik heb een vraag over' voor 'Mijn huidige contract'. Wij zetten de vragenlijst nog een keer voor u open.
Zorgt de aanpassing voor een nieuw tarief?
Dan gaat dit in vanaf het eerst volgende kwartaal. Wilt u de aanvraag alstublieft uiterlijk 4 weken vóór de startdatum insturen?
Een maatwerkafspraak ontbreekt op mijn overeenkomst. Gaat hier iets mis?
Als uw regio-organisatie de maatwerkafspraak voor uw praktijk aan ons heeft doorgegeven, ontvangt u van ons bericht zodra het is ingeregeld. Voor meer inhoudelijke vragen kunt u het beste even contact opnemen met de regio-organisatie.
Verre verzekeraars wijzen een prestatiecode of afspraak af. Hoe kan dat?
Omdat uw volgkeuze in VECOZO ontbreekt. Als u daar een volgkeuze maakt zien de verre verzekeraars ook uw contract.
Hoe bepalen jullie de tarieven?
Dit vindt u in de bijlage bij ons inkoopbeleid. Met behulp van deze informatie vult u de rekentools in en ziet u de uitkomst voor uw praktijk.
Kan ik mijn antwoorden in de vragenlijst aanpassen?
Ja. Hiervoor vult u het formulier onderaan deze pagina in. Dan zetten wij de vragenlijst nog een keer voor u open. Telefonisch kunnen wij dit helaas niet voor u doen.
Aanpassingen in de vragenlijst gaan op 4 momenten in het jaar in:
- 1 januari
- 1 april
- 1 juli
- 1 oktober
Vult u alstublieft ook het formulier in als u in een eerder kwartaal een verkeerd antwoord gaf in de vragenlijst. Achteraf aanpassen van de vragenlijst kan eigenlijk niet. Maar we kijken graag of we voor u een uitzondering kunnen maken.
Sluit ik de prestatie FTO af als individuele huisarts of per FTO groep?
U sluit de prestatie Farmacotherapeutisch overleg af per individuele huisartsenpraktijk.
Moet er een apotheker aansluiten bij een FTO groep met alleen apotheekhoudende huisartsen?
Nee. Bij een FTO van minimaal 4 apotheekhoudend huisartsen hoeft geen apotheker te zijn.
Hoe kan ik het niveau van mijn FTO groep bepalen?
Met de tool van het Instituut Verantwoord Medicijngebruik. De uitkomsten zijn alleen voor uzelf bedoeld. Wij krijgen deze niet.