Vragen over uw huidige contract?

Vind de antwoorden hier. Staat een antwoord er niet tussen? Stel ons uw vraag. Binnen 5 werkdagen ontvangt u per mail reactie. Deze pagina vullen we steeds weer aan met nieuwe vragen.

Dit zijn de meest gestelde vragen

Hoe maak ik afspraken over mijn bijzondere prestatie?

Deel uw idee voor de prestatie met uw regio-organisatie. Onze regio-inkoper bepaalt samen met hen of het een meerwaarde heeft voor de huisartsenzorg in de wijk en/of regio. We maken maatwerkafspraken via de regio-organisatie.

Kan ik mijn contract aanpassen?

Ja. Sommige afspraken kunt u tussentijds aanpassen.

Deze afspraken kunt u per kwartaal aanpassen

  • Taakdelegatie
  • Praktijkmanagement
  • POH-GGZ

De startdata zijn dan 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober

En deze afspraken kunt u per 1 januari of per 1 juli aanpassen

  • Samenwerking rondom kwetsbare ouderen
  • Behandelwensgesprekken
  • FTO 2
  • Service en Bereikbaarheid
  • Kwaliteit
  • SMR 

Lees meer over deze afspraken in de bijlage-inkoopbeleid-huisartsenzorg-2024-2025

Zo vraagt u een aanpassing aan

Via het formulier onderaan deze pagina in. U kiest bij 'Ik heb een vraag over' voor 'Mijn huidige contract'. Wij zetten de vragenlijst nog een keer voor u open.

Zorgt de aanpassing voor een nieuw tarief?

Dan gaat dit in vanaf het eerst volgende kwartaal. Wilt u de aanvraag alstublieft uiterlijk 4 weken vóór de startdatum insturen?

Een maatwerkafspraak ontbreekt op mijn overeenkomst. Gaat hier iets mis?

Als uw regio-organisatie de maatwerkafspraak voor uw praktijk aan ons heeft doorgegeven, ontvangt u van ons bericht zodra het is ingeregeld. Voor meer inhoudelijke vragen kunt u het beste even contact opnemen met de regio-organisatie.

Welke verrichtingen en/of verbruiksmaterialen mag ik declareren?
Verre verzekeraars wijzen een prestatiecode of afspraak af. Hoe kan dat?

Omdat uw volgkeuze in VECOZO ontbreekt. Als u daar een volgkeuze maakt zien de verre verzekeraars ook uw contract.

Hoe bepalen jullie de tarieven?

Dit  vindt u in de bijlage bij ons inkoopbeleid. Met behulp van deze informatie vult u de rekentools in en ziet u de uitkomst voor uw praktijk.

Kan ik mijn antwoorden in de vragenlijst aanpassen?

Ja. Hiervoor vult u het formulier onderaan deze pagina in. Dan zetten wij de vragenlijst nog een keer voor u open. Telefonisch kunnen wij dit helaas niet voor u doen.

Aanpassingen in de vragenlijst gaan op 4 momenten in het jaar in:

  • 1 januari
  • 1 april
  • 1 juli
  • 1 oktober

Vult u alstublieft ook het formulier in als u in een eerder kwartaal een verkeerd antwoord gaf in de vragenlijst. Achteraf aanpassen van de vragenlijst kan eigenlijk niet. Maar we kijken graag of we voor u een uitzondering kunnen maken.

Welke prestatiecode mag ik declareren wanneer ik een AF diagnostiek gebruik?

Hier is geen prestatiecode voor.

Waar vind ik de prestatiecodes en tarieven die ik mag declareren?

In de contracteermodule van VECOZO op uw overeenkomst/samenvatting.

Ik heb een vraag over het Formularium Gericht Voorschrijven (FGV)

Informatie hierover vindt u op de pagina ‘Formulariumgericht voorschrijven’.

Heeft u toch nog een vraag? Stel ons gerust uw vraag! Wij helpen u graag.

Hoe wijzig ik het rekeningnummer van mijn praktijk?

Hiervoor hoeft u alleen maar het online formulier 'Geef uw IBAN door' in te vullen.

Geen antwoord gevonden? Stel ons uw vraag

Binnen 5 werkdagen ontvangt u per mail reactie.

U heeft nog geen naam ingevuld
U heeft nog geen AGB-code ingevuld
    U heeft nog geen naam ingevuld
    U heeft nog geen (geldig) telefoonnummer ingevuld
    Uw e-mailadres gebruiken wij om u een ontvangstbevestiging te sturen.U heeft nog geen (geldig) e-mailadres ingevuld
    U heeft nog geen keuze gemaakt
    U heeft nog geen vraag ingevuld
      Wilt u een bijlage meesturen?*
      U heeft nog geen keuze gemaakt

      Wij verwerken uw persoonlijke gegevens in overeenstemming met het privacy statement van Zilveren Kruis. Hierin leest u hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens en welke rechten u heeft