Reactietermijnen

Binnen hoeveel tijd krijg je antwoord van Zilveren Kruis? Wij geven je inzicht in de reactietermijnen bij een verzoek om informatie, offertes, wijzigingen, afhandeling van klachten enz.

Premieberekening en beantwoording van vragen

  • Online premieberekening: direct beschikbaar. De premieberekening kunnen wij direct per e-mail sturen.

Nieuwe verzekering en wijziging bestaande verzekering

Je kunt op de volgende wijze een nieuwe verzekering bij ons aanvragen of een wijziging aan ons doorgeven:

  • Via onze website
  • Schriftelijk
  • Telefonisch

Aanmeldingen en wijzigingen die je via onze website doet, bevestigen wij direct. De nieuwe polis sturen wij je binnen 5 werkdagen toe.

Verstrekken van verzekeringstechnische informatie

  • Telefonisch gestelde vragen beantwoorden wij direct.

Een kopie polisblad sturen wij binnen 10 werkdagen. Je kunt je verzekering en de gemaakte kosten ook bekijken via Mijn Zilveren Kruis, je persoonlijke pagina binnen de website van Zilveren Kruis.

Machtigingen

Voor sommige behandelingen, hulp- of geneesmiddelen heb je schriftelijke toestemming van ons nodig om je zorgkosten te kunnen declareren. We noemen dit een machtiging. Bij een machtiging controleren wij voordat je aan de behandeling begint of je recht hebt op een vergoeding. Vraag je vooraf geen machtiging aan, dan kan het gebeuren dat je achteraf te horen krijgt dat de kosten niet worden vergoed. Hoe je een machtiging aanvraagt, verschilt per vergoeding. Wij reageren binnen 7 werkdagen op je machtigingsaanvraag.

Rekeningen

Je kunt op de volgende wijze een rekening aan ons doorgeven:

  • Via onze website (Mijn Zilveren Kruis of app)
  • Schriftelijk

Rekeningen betalen wij binnen 10 werkdagen (betaalbaarstelling aan de bank). Declareer je online? Dan krijg je de volgende werkdag je vergoeding. Voor buitenlandse rekeningen hebben wij wat meer tijd nodig. 

Klachtbehandeling

Klachten kun je als volgt bij ons indienen:

Wij reageren binnen 5 werkdagen na ontvangst inhoudelijk op je klacht.
Als het ons niet lukt om binnen de genoemde termijnen te reageren, dan ontvang je van ons bericht (telefonisch, per e-mail of per brief) met daarin de nieuwe reactietijd.