Bicros- en cros-hoortoestel
Vergoeding 2019
Een cros-hoortoestel is bedoeld voor mensen die doof zijn aan 1 oor. Het apparaatje stuurt de geluiden aan de kant van het dove oor, naar het horende oor. U hoeft dan niet meer uw hoofd te draaien om alles te kunnen horen. Een bi-croshoortoestel versterkt deze geluiden nog eens. Dit is nodig als uw horende oor slechthorend is.
Heeft u een normaal hoortoestel nodig? Kijk dan bij de vergoedingen Hoortoestel tot 18 jaar of Hoortoestel vanaf 18 jaar.
Geen vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel
Geen vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel
Vergoeding en voorwaarden
Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering |
|
Eigen bijdrage | Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage. |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel via Hogeschool Utrecht |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel |
Wat krijgt u vergoed?
- cros-hoortoestel
- bicros-hoortoestel
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
U heeft een verwijzing nodig
Vraag een verwijzing aan een van deze zorgverleners- audiologisch centrum
- kno-arts
Bij matig gehoorverlies heeft u toestemming nodig
Heeft u een gehoorverlies van 35 dB tot en met 69 dB? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig. Uw audiologisch centrum, kno-arts of triage-audicien vraagt dit voor u aan. U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons. Bij een gehoorverlies van 70 dB of meer heeft u geen toestemming nodig, u kunt direct naar een audicien.
Voor vervanging gaat u naar uw leverancier
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.
Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013
Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013
Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening voor de reparatie declareert u bij ons. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Waar kunt u terecht?
U kunt alleen terecht bij een gecontracteerde audicien. Dit zijn Beter Horen en Hans Anders. Bekijk de prijs van uw hoortoestel bij Beter Horen en Hans Anders.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering |
|
Basis Plus Module | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage. |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel via Hogeschool Utrecht |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel |
Wat krijgt u vergoed?
- cros-hoortoestel
- bicros-hoortoestel
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
U heeft een verwijzing nodig
Vraag een verwijzing aan een van deze zorgverleners- audiologisch centrum
- kno-arts
Bij matig gehoorverlies heeft u toestemming nodig
Heeft u een gehoorverlies van 35 dB tot en met 69 dB? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig. Uw audiologisch centrum, kno-arts of triage-audicien vraagt dit voor u aan. U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons. Bij een gehoorverlies van 70 dB of meer heeft u geen toestemming nodig, u kunt direct naar een audicien.
Voor vervanging gaat u naar uw leverancier
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.
Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013
Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013
Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening voor de reparatie declareert u bij ons. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Waar kunt u terecht?
U kunt alleen terecht bij een gecontracteerde audicien. Dit zijn Beter Horen en Hans Anders. Bekijk de prijs van uw hoortoestel bij Beter Horen en Hans Anders.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering |
|
Aanvullend 1 ster | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage. |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel via Hogeschool Utrecht |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel |
Wat krijgt u vergoed?
- cros-hoortoestel
- bicros-hoortoestel
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
U heeft een verwijzing nodig
Vraag een verwijzing aan een van deze zorgverleners- audiologisch centrum
- kno-arts
Bij matig gehoorverlies heeft u toestemming nodig
Heeft u een gehoorverlies van 35 dB tot en met 69 dB? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig. Uw audiologisch centrum, kno-arts of triage-audicien vraagt dit voor u aan. U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons. Bij een gehoorverlies van 70 dB of meer heeft u geen toestemming nodig, u kunt direct naar een audicien.
Voor vervanging gaat u naar uw leverancier
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.
Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013
Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013
Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening voor de reparatie declareert u bij ons. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Waar kunt u terecht?
U kunt alleen terecht bij een gecontracteerde audicien. Dit zijn Beter Horen en Hans Anders. Bekijk de prijs van uw hoortoestel bij Beter Horen en Hans Anders.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering |
|
Aanvullend 2 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage. |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel via Hogeschool Utrecht |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel |
Wat krijgt u vergoed?
- cros-hoortoestel
- bicros-hoortoestel
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
U heeft een verwijzing nodig
Vraag een verwijzing aan een van deze zorgverleners- audiologisch centrum
- kno-arts
Bij matig gehoorverlies heeft u toestemming nodig
Heeft u een gehoorverlies van 35 dB tot en met 69 dB? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig. Uw audiologisch centrum, kno-arts of triage-audicien vraagt dit voor u aan. U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons. Bij een gehoorverlies van 70 dB of meer heeft u geen toestemming nodig, u kunt direct naar een audicien.
Voor vervanging gaat u naar uw leverancier
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.
Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013
Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013
Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening voor de reparatie declareert u bij ons. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Waar kunt u terecht?
U kunt alleen terecht bij een gecontracteerde audicien. Dit zijn Beter Horen en Hans Anders. Bekijk de prijs van uw hoortoestel bij Beter Horen en Hans Anders.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering |
|
Aanvullend 3 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage. |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel via Hogeschool Utrecht |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel |
Wat krijgt u vergoed?
- cros-hoortoestel
- bicros-hoortoestel
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
U heeft een verwijzing nodig
Vraag een verwijzing aan een van deze zorgverleners- audiologisch centrum
- kno-arts
Bij matig gehoorverlies heeft u toestemming nodig
Heeft u een gehoorverlies van 35 dB tot en met 69 dB? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig. Uw audiologisch centrum, kno-arts of triage-audicien vraagt dit voor u aan. U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons. Bij een gehoorverlies van 70 dB of meer heeft u geen toestemming nodig, u kunt direct naar een audicien.
Voor vervanging gaat u naar uw leverancier
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.
Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013
Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013
Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening voor de reparatie declareert u bij ons. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Waar kunt u terecht?
U kunt alleen terecht bij een gecontracteerde audicien. Dit zijn Beter Horen en Hans Anders. Bekijk de prijs van uw hoortoestel bij Beter Horen en Hans Anders.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering |
|
Aanvullend 4 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen bijdrage | Vanaf 18 jaar betaalt u 25% eigen bijdrage. |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel via Hogeschool Utrecht |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel |
Wat krijgt u vergoed?
- cros-hoortoestel
- bicros-hoortoestel
Wat krijgt u niet vergoed?
- onderhoud
- nieuwe batterijen
U heeft een verwijzing nodig
Vraag een verwijzing aan een van deze zorgverleners- audiologisch centrum
- kno-arts
Bij matig gehoorverlies heeft u toestemming nodig
Heeft u een gehoorverlies van 35 dB tot en met 69 dB? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig. Uw audiologisch centrum, kno-arts of triage-audicien vraagt dit voor u aan. U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons. Bij een gehoorverlies van 70 dB of meer heeft u geen toestemming nodig, u kunt direct naar een audicien.
Voor vervanging gaat u naar uw leverancier
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.
Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013
Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013
Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening voor de reparatie declareert u bij ons. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Waar kunt u terecht?
U kunt alleen terecht bij een gecontracteerde audicien. Dit zijn Beter Horen en Hans Anders. Bekijk de prijs van uw hoortoestel bij Beter Horen en Hans Anders.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | geen vergoeding eigen bijdrage |
Extra Vitaal | € 300 per toestel |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico |
Collectiviteitsvoordeel via Hogeschool Utrecht |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Bicros- en cros-hoortoestel |
Wat krijgt u vergoed?
Extra Vitaal geeft een vergoeding voor de wettelijke eigen bijdrage van maximaal € 300 per toestel.U heeft een verwijzing nodig
Vraag een verwijzing aan een van deze zorgverleners- audiologisch centrum
- kno-arts
Bij matig gehoorverlies heeft u toestemming nodig
Heeft u een gehoorverlies van 35 dB tot en met 69 dB? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig. Uw audiologisch centrum, kno-arts of triage-audicien vraagt dit voor u aan. U krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons. Bij een gehoorverlies van 70 dB of meer heeft u geen toestemming nodig, u kunt direct naar een audicien.
Voor vervanging gaat u naar uw leverancier
U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Daarna kunt u bij uw leverancier een nieuwe aanvragen. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw leverancier eerst toestemming aan bij ons.
Reparatie van een toestel dat u kocht ná 1-1-2013
Kocht u na 1 januari 2013 een hoortoestel bij Beter Horen, Specsavers of Schoonenberg? Ga dan naar dezelfde leverancier voor reparatie. Het repareren kost dan niks. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Reparatie van een toestel dat u kocht vóór 1-1-2013
Kocht u het hoortoestel vóór 1 januari 2013? Dan kunt u naar alle gecontracteerde leveranciers die een service-overeenkomst hebben met ons. Ook als u het toestel kocht bij een niet-gecontracteerde leverancier. De rekening voor de reparatie declareert u bij ons. Bij andere leveranciers betaalt u de reparatie zelf.
Waar kunt u terecht?
U kunt alleen terecht bij een gecontracteerde audicien. Dit zijn Beter Horen en Hans Anders. Bekijk de prijs van uw hoortoestel bij Beter Horen en Hans Anders.