Veelgestelde vragen Actify

Lees hier alle veelgestelde vragen over Actify. 

Mini's en gewoontes

Wat is een mini?
Een mini is een kleine oefening die je helpt om gezonder te leven. Het zijn acties die bijdragen aan een gezonde gewoonte en makkelijk in je dagelijkse routine passen. Jij bepaalt zelf hoeveel mini’s je per dag doet. Je kiest namelijk zelf aan hoeveel gewoontes je werkt en kan via ‘Ontdek’ extra mini’s aan je dag toevoegen.
Wat is een gewoonte?
Een gewoonte is een reeks mini’s die je helpt om met een gezond thema aan de slag te gaan. De Actify-app heeft 16 verschillende gewoontes, waarvan je er maximaal 3 uitkiest. Op die manier werk je gericht aan jouw nieuwe gezonde routine. Na het kiezen van je gewoontes schotelt Actify je iedere week een nieuw persoonlijk programma voor. Zo doe je dagelijks mini’s die bij jou passen én bijdragen aan de gewoontes van jouw keuze.
Waarom kan ik maar 3 gewoontes kiezen?
De gewoontes die je kiest, helpen Actify om mini’s voor te stellen die bij jouw situatie passen. Je kunt maximaal 3 gewoontes tegelijk kiezen. Zo ga je in kleine stapjes aan de slag en werk je gericht aan jouw nieuwe gezonde routine.
Kan ik mijn gewoontes aanpassen
Bij ‘Gewoontes’ zie je een weekoverzicht van de gewoontes waar jij aan werkt. Liever aan de slag met een andere gewoonte? Dan kies je via ‘alle gewoontes’ zelf iets nieuws om mee aan de slag te gaan. Als je al 3 actieve gewoontes hebt, wissel je een van deze bestaande gewoontes om met jouw nieuwe gewoonte.
Hoe voeg ik een mini toe aan mijn agenda?

Een mini aan je persoonlijke agenda toevoegen? Dat werkt zo:

  • Kies een mini die op jouw dagplanning op het Vandaag-scherm staat. Vind je een leuke mini bij ‘Ontdek’? Voeg hem dan eerst toe aan je Vandaag- scherm.
  • Tik op de 3 puntjes aan de rechterkant van de mini.
  • Tik op “Zet in je agenda”.

Series, challenges en streaks

Wat is een serie?
Tijdens een serie doe je 1 of 2 weken verschillende mini’s om iets nieuws te ontdekken of jezelf extra uit te dagen. Zo ontdek je hoe het is om een weekje geen vlees te eten of te oefenen met meditatie. Ga je liever korter aan de slag met een bepaald thema? Kies dan via ‘Ontdek’ voor een serie die jou interessant lijkt.
Wat is een challenge?

Een challenge is een serie met een bijzonder tintje. Ze starten namelijk op een vaste datum, je doet ze tegelijk met andere Actify gebruikers én maakt soms kans op een speciale prijs. Challenges hebben vaak te maken met een bijzonder onderwerp, het moment van het jaar of dingen die in het nieuws zijn, zoals de Olympische Spelen.

Let op: er is niet altijd een challenge beschikbaar in de app. Houd je mailbox in de gaten om op de hoogte te blijven van nieuwe challenges.

Wat is een streak?

Een streak is het aantal dagen waarop je achter elkaar de Actify-app gebruikt. Als je gisteren de app gebruikte en vandaag weer, is jouw streak 2 dagen. En je streak wordt 3 dagen als je Actify morgen ook weer opent. Hoe langer deze streak is, hoe groter de kans dat je een gezonde gewoonte ontwikkelt. Daarom beloont Actify je als jouw streak langer wordt.

Let op: open je de Actify-app een dagje niet? Dan gaat jouw actieve streak weer terug naar 0. De app begint dan opnieuw met tellen.

Stappenteller en activiteiten

Hoe koppel ik mijn stappenteller of smartwatch aan Actify?
Via de instellingen bij ‘Profiel’ vind je ‘mijn koppelingen'. Hier koppel je eenvoudig een aanbieder van gezondheidsgegevens aan de Actify-app. Dit is bijvoorbeeld Apple Gezondheid, Garmin of Samsung Health. Bij het koppelen selecteer je zelf welke gegevens je allemaal aan Actify koppelt. De app kan je volledige informatie over je activiteiten geven als je alle beschikbare gezondheidsgegevens koppelt.
Waarom lijkt mijn stappenaantal niet te kloppen?

Om de stappenteller van Actify te gebruiken, heb je de Actify-app aan een andere aanbieder gekoppeld. Dit is bijvoorbeeld Apple Gezondheid, Garmin of Samsung Health. Actify gebruikt de informatie over je stappen van deze aanbieders om jouw stappenaantal te bepalen.

Soms duurt het wat langer voordat de informatie naar Actify wordt doorgestuurd. Het kan helpen om Actify opnieuw te starten of op de knop ‘synchroniseren’ te tikken. Werkt dit niet? Probeer het dan op een later tijdstip nog een keertje.

Let op: kloppen jouw stappen over een langere periode niet in de Actify-app? Dan is er een kans dat Actify, je telefoon of je smartwatch een update nodig heeft. Een update kan ervoor zorgen dat de stappenteller weer goed werkt. Een update voor het besturingssysteem van jouw telefoon of smartwatch vind je bij ‘systeem instellingen’. De Actify-app of apps van aanbieders kun je updaten via de Google Play Store of App Store.

Waarom zie ik mijn sportieve activiteit nog niet terug in de app?

Om je activiteiten te kunnen zien, heb je de Actify-app aan een andere aanbieder gekoppeld. Dit is bijvoorbeeld Apple Gezondheid, Garmin of Samsung Health. Actify gebruikt gegevens van deze aanbieders om jouw activiteiten te tonen. Dit zijn je actieve energie, hartslag, stappen, wandel- en hardloopafstand en andere informatie over je work-out. Je activiteiten zijn na afloop zichtbaar in de app, niet tijdens de activiteit.

Soms duurt het wat langer voordat de informatie naar Actify wordt doorgestuurd. Het kan helpen om Actify opnieuw te starten of op de knop ‘synchroniseren’ te tikken. Werkt dit niet? Probeer het dan op een later tijdstip nog een keertje.

Let op: Google Fit geeft alleen activiteiten aan Actify door die je handmatig start. Daarom toont Actify op dit moment geen activiteiten die Google Fit automatisch bijhoudt. Bij alle andere koppelingen zie je automatisch bijgehouden activiteiten wél terug in de Actify-app.

Waarom zie ik niet alle details van mijn activiteit in de app?
Samsung Health en Google Fit kunnen niet alle gegevens met Actify delen. Deze aanbieders gaan in de toekomst over naar Health Connect. Dit is een dienst die gezondheidsgegevens uit verschillende apps bij elkaar brengt. Als Health Connect beschikbaar is, kan je extra gegevens over je activiteiten met Google Fit of Samsung Health wel terugvinden in de Actify-app.
Van welke aanbieders kan ik gegevens aan Actify koppelen?

Actify kan gegevens van deze aanbieders van gezondheidsapps gebruiken:

  • Apple Health
  • Samsung Health
  • Google Fit
  • Fitbit
  • Garmin
  • Health Connect – binnenkort beschikbaar
Kan ik meerdere aanbieders koppelen aan Actify?
Wanneer je meer dan 1 aanbieder aan Actify koppelt, kan Actify je activiteiten niet goed registreren. Hierdoor is de kans groot dat je stappenaantal of je activiteit niet klopt. Zorg dat je bij ‘Mijn koppelingen’ slechts 1 koppeling activeert om dit probleem op te lossen.

Over Actify

Hoe weet Actify dat de mini's en series gezond zijn?

De meeste mini’s in de Actify app zijn gebaseerd op onderzoek van verschillende wetenschappelijke en medische instanties. Uit deze onderzoeken halen we acties die een aangetoonde bijdrage leveren aan je gezondheid. Bijvoorbeeld meer groente eten of beter slapen. Er zijn ook mini’s die gaan over jezelf goed voelen. Bij deze mini’s is het aan jou om te ontdekken wat goed past.

Waar haalt Actify de informatie rondom gezonde feiten vandaan?

Actify volgt de onderzoeken van verschillende wetenschappelijke en medische instanties. We baseren de gezonde feiten dus op aangetoond betrouwbare onderzoeken en bronnen.

Wat kost de Actify-app
Je kunt de Actify-app gratis gebruiken.

Privacy statement

Welke persoonsgegevens heeft Actify van mij? Hoe kan ik deze ook inzien?

Je kunt dit opvragen per e-mail via info@actify.nl. Wij controleren of jouw e-mailadres gelijk is aan het e-mailadres wat bij ons bekend is en delen vervolgens jouw profielgegevens.

Kunnen jullie mijn profielgegevens aanpassen?

Dit kunnen wij niet, maar via ‘mijn profiel’ kun je jouw gegevens eenvoudig zelf aanpassen of je account verwijderen.

Hoe kan ik bezwaar maken op het verwerken van mijn gegevens?

Om van de apps gebruik te maken en deze te kunnen laten functioneren, heeft Actify jouw gegevens nodig. Wil je bezwaar maken tegen het verwerken van jouw gegevens? Stuur ons een e-mail via info@actify.nl.

Welke gegevens gebruiken wij?

Bij het gebruik van onze app vragen wij om je naam, emailadres en doel. Tijdens het gebruik van onze app verwerken wij de behaalde resultaten van jouw activiteiten, jouw contactmomenten met Actify en jouw gesprekken met de persoonlijke coach. Deze gegevens kwalificeren wij als gezondheidsgegevens.

Ik wil mijn profiel verwijderen, hoe doe ik dat?

Login op ‘mijn profiel’, daar kun je je profiel verwijderen.

Ik wil mijn gegevens door Actify laten overdragen naar een andere organisatie, kan dat?

Overdragen naar een andere organisatie kunnen wij niet, wel kunnen wij de data met jou delen. Zodat jij ze zelf kunt overdragen. Stuur een e-mail met je verzoek naar info@actify.nl.

Ik wil een deel van mijn gegevens verwijderen. Hoe doe ik dat?

Geef via info@actify.nl aan welke gegevens je wilt verwijderen. De klantenservice van Actify neemt contact met je op zodra de gegevens verwijderd zijn.