AI spraakherkenning en samenvatting van patiëntgesprekken

Dit hulpmiddel zet gesprekken met uw patiënt automatisch om naar tekst. Het vertaalt het gesprek naar de gewenste taal, voegt belangrijke beroeps- en patiëntinformatie toe en maakt een samenvatting in een format dat past bij uw XIS/EPD.

Een nieuwe vorm van administratie

Zorgverleners besteden nog veel besteedt tijd aan administratie. Dit moet anders. Met AI kunnen we nu snel en efficiënt innoveren. Met spraakgestuurde systemen, zoals die van Juvoly kunnen zorgverleners zonder toetsenbord werken. Dit geeft een hele andere dimensie aan het werk als zorgverlener en verbetert het contact met patiënten.

Zo werkt het!

  • U plaatst een op de computer aangesloten microfoon in de spreekkamer die het gesprek kan volgen.
  • Als het consult start zet u de spraakherkenning aan.
  • De computer luistert mee en vertaalt de gesproken tekst automatisch naar geschreven tekst, eventueel in een andere taal.
  • De computer kan direct belangrijke informatie zoals beroepsrichtlijnen voor u erbij zoeken. En relevante informatie voor uw patiënt, zoals
    Thuisarts of Inforium.
  • De computer vat de tekst eventueel samen en zet dit in het EPD.

Natuurlijk staat de privacy voorop! De gesprekken worden direct omgezet naar tekst. Ze worden niet opgeslagen en niet gebruikt voor AI-training.

Een ander, beter gesprek met uw patiënt

Dat ervaren gebruikers van deze technologie. Zorgverleners hoeven immers niet meer achter de computer te zitten tijdens het consult om zaken te noteren. Minder administratie maakt het werk leuker. En de patiënt? Die krijgt meer aandacht en informatie die bij hem of haar past, ook in de eigen taal als dat nodig is.

Impact van deze zorginnovatie

""

Voordeel voor de patiënt

De patiënt krijgt meer aandacht en informatie die bij hem of haar past en als dat nodig is, in de eigen taal.

""

Voordeel voor de zorgverlener

Minder administratie zorgt voor een efficiëntere afhandeling van consulten en meer werkplezier voor zorgverleners en meer aandacht voor hun patiënten.

""

Invloed op de zorgkosten

De zorgkosten blijven gelijk, maar met inzet van AI wordt het zorgproces efficiënter en kunnen er met dezelfde mensen en middelen meer patiënten behandeld worden. Dit is nodig om de vergrijzing, personeelskosten en oplopende zorgkosten te beheersen.

Dit kunt u bereiken met AI spraakherkenning

De voordelen zijn bijvoorbeeld

  • Meer aandacht voor de patiënt
  • Eenvoudigere registratie
  • Beter geïnformeerde patiënt
  • Sneller relevante richtlijnen in beeld
  • Minder tijd achter het scherm en het toetsenbord
  • Vertrouwen dat u geholpen wordt om niets te vergeten uit het gesprek

En dit is het resultaat

AI Spraakherkenning helpt zorgverleners. Het maakt het werk makkelijker en leuker. Zorgverleners hoeven minder administratie te doen, waardoor ze 20% administratietijd kunnen besparen.

Zo declareert u AI spraakherkenning

AI spraakherkenning is onderdeel van de bedrijfsvoering van zorgorganisaties. Hiervoor hoeven geen aparte afspraken gemaakt te worden.

Wilt u meer informatie?

Bekijk de website van Juvoly - AI Spraakherkenning & Samenvatting

Andere goede voorbeelden van zorginnovaties

BeterDichtbij: digitale patiëntenbegeleiding

Met digitaal contact brengt u zorg dichterbij uw patiënt, met meer rust en ruimte in uw dagelijkse werk als zorgverlener.

Keuzehulpen direct in EPD

Keuzehulpen ondersteunen patiënten bij het maken van een afgewogen behandelkeuze over hun diagnose.

Helpdesk Digitale Zorg

De stichting Helpdesk Digitale Zorg biedt patiënten en cliënten van aangesloten zorginstellingen ondersteuning bij het gebruik van digitale zorg.