Zorgverzekering niet betaald? Dit kun je doen bij Zilveren Kruis

Het kan gebeuren dat je een achterstand hebt in het betalen van je zorgverzekering. Je hebt je zorgverzekering 1 maand niet betaald, of misschien zelfs langer. Misschien ben je de betalingen even uit het oog verloren of zijn er andere redenen waarom het niet is gelukt om de rekening op tijd te betalen. Maak je geen zorgen! Bij Zilveren Kruis helpen we je graag. In dit artikel legt Anita Lap van Zilveren Kruis uit welke stappen je kunt nemen als je moeite hebt met betalen en welke betaalopties er zijn om je te helpen.

Zorgverzekering niet betaald? Dit zijn je opties bij betalingsachterstand

Bij Zilveren Kruis bieden we verschillende manieren om je zorgverzekering en zorgkosten te betalen. Anita legt uit: "Je kunt in termijnen betalen of de betaling tijdelijk uitstellen. Zo blijf je verzekerd en hoef je je geen zorgen te maken." Heb je een betalingsherinnering ontvangen voor je zorgverzekering? Je kunt dan via de herinnering betalen of via MijnZilverenKruis of de Zilveren Kruis-app. Lukt het vaker niet om een rekening te betalen? Neem dan snel contact met ons op. Anita zegt: "Het kan gebeuren dat je het overzicht kwijtraakt of om andere redenen niet kunt betalen. Laat het ons weten, dan zoeken we samen naar een oplossing." Houd je zorgverzekeraar op de hoogte, zodat we samen de beste oplossing kunnen vinden.

Wat gebeurt er als je je zorgverzekering niet betaalt?

Als je je zorgverzekering niet betaalt, kan dit vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met Zilveren Kruis als je je zorgverzekering niet kunt betalen. Samen kunnen wij dan kijken naar een oplossing, zoals een betalingsregeling. Je kunt ook zelf je betaalopties checken.

Wat gebeurt er als ik voor een langere periode niet betaal?

  • Als je langere tijd niet betaalt, kunnen er extra kosten bij komen, zoals herinneringskosten.
  • Je aanvullende verzekering kan worden beëindigd.
  • Je kunt te maken krijgen met een de kosten van een incassobureau.
  • Na 6 maanden kan je dossier worden doorgegeven aan het CAK.

Zorgkosten niet betaald? Wat nu?

Het kan voorkomen dat je het eigen risico niet in 1 keer kunt betalen. Geen zorgen. Anita legt uit: “Kies de optie die het beste bij jouw situatie past, zodat je zorgpremie en zorgkosten betaalbaar blijven.  Wij helpen je graag een oplossing te vinden.” Zilveren Kruis biedt verschillende betaalopties:

  • Betaling tijdelijk uitstellen: als het even niet uitkomt om te betalen, kun je de betaling van je zorgkosten met een maand uitstellen.
  • Zorgkosten Betalen in delen: wanneer je een rekening voor zorgkosten krijgt,  bepaal je zelf het maandbedrag dat je vooraf hebt gekozen. Nieuwe rekeningen worden automatisch toegevoegd en je krijgt daarover bericht, zodat je er verder geen omkijken meer naar hebt.
  • Eigen risico vooraf gespreid betalen: je kunt ervoor kiezen om je eigen risico maandelijks in vaste bedragen te betalen. Dit maakt het betaalbaarder voor jou.

Hulp bij betalen: Zilveren Kruis is er voor je

Maak je je zorgen over de betaling van je zorgverzekering? Heb je een betalingsachterstand bij Zilveren Kruis? Neem dan snel contact op met Zilveren Kruis en ontdek welke mogelijkheden er voor jou zijn. Check ook de betaalopties die Zilveren Kruis biedt. Wil je meer tips over je financiën? Op Geldfit.nl vind je persoonlijk advies en handige rekenhulpen om je geldzaken op orde te krijgen.

Over Anita Lap van Zilveren Kruis

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Anita Lap. Anita is expert in betaaloplossingen bij Zilveren Kruis en werkt aan passende betaalopties die klanten helpen. Zilveren Kruis vindt het belangrijk dat klanten kunnen betalen op een manier die bij hun situatie past.

Anita Lap

Anita Lap

Senior Marketeer